علی لطیفی:

 باید فرصت بیشتری به محمود فکری بدهیم

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص بازی‌های آینده و عملکرد این تیم گفت: در حال حاضر نقد و بررسی و به چالش کشیدن این تیم کاری عجولانه است و ما باید تا چند هفته دیگر منتظر بمانیم.

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازی هفته بعد تیم فوتبال استقلال و گل گهر گفت: با توجه به شرایط جدول قطعاً بازی حساسی خواهد بود. حضور یک سرمربی استقلالی جدید در راس باشگاه گل گهر ناخواسته انگیزه‌هایی برای طرفین ایجاد می‌کند.

او افزود: یعنی هم محمود فکری می‌خواهد تیمش با شکست مواجه نشود و در صدر جدول باقی بماند و هم یک مربی که سال‌ها افتخارآفرین بوده را شکست دهد. همچنین قلعه نوعی نیز می‌خواهد خودش را به هواداران استقلال نشان دهد و از آن جایی که آخرین حضور او منجر به شکست شده و همواره علاقمند به سرمربی گری در استقلال بوده و هست؛ لذا برای این که خود را بار دیگر اثبات کند، انگیزه‌های فراوانی دارد و با توجه به همه این مطالب انگیز‌های زیادی برای شکست تیم حریف وجود خواهد داشت.

وی در خصوص گل‌هایی که استقلال در این فصل به ثمر رسانده و در خصوص مشکلات گلزنی بیان کرد: تیم محمود فکری آن پویایی و شادابی لازم را ندارد؛ زیرا هنگامی که یک مربی وارد باشگاه می‌شود، نیاز دارد تا خودش را در تیم اثبات کند و او با توجه به زمان کمی که داشته است؛ هنوز نتوانسته تفکرات خودش را در تیم جاری کند و به طور کلی اگر بخواهیم نظری راجع به عملکرد او بدهیم، بهتر است ۲ یا ۳ هفته دیگر منتطر بمانیم. بعد از ۲ ماه که یک سرمربی در یک تیم می‌ماند، می‌توان او را به نقد و چالش کشید. هواداران و من معتقد هستیم باید فرصت بیشتری به محمود فکری بدهیم تا خودش را اثبات کند و بتوانیم او را نقد کنیم.

لطیفی ادامه داد: همچنین بدون شک نقش هافبک‌های تیم کلیدی است؛ چرا که به عنوان بازیکنان محوری و کمربند تیم عملکرد خوبی ندارند و در گرفتن موقعیت‌ها از تیم حریف و بستن روزنه‌های دفاعی تیم در فاز تهاجمی (یعنی دادن پاس‌های نهایی)  هم خوب عمل نکرده اند. دلیل دیده نشدن قایدی و یا مطهری بدون شک این است که پایه‌های خوبی نصیب آنان نشده است.

علی لطیفی راجع به بازگشت کمک کننده فرشید اسماعیلی اظهار کرد: معمولاً مربیان توانمند و با تجربه یک سری از عوامل را مدیریت می‌کنند. درست است که فرشید اسماعیلی اشتباه کرده، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ما او را به طور کامل کنار بگذاریم. باید به او فرصت بدهیم که خودش مشکلات را حل کند؛ اما اگر دوباره این اشتباه صورت گرفت، آن وقت می‌توانیم او را تنبیه، جریمه و یا اخراج کنیم. من راجع به فرشید اسماعیلی معتقد هستم که با حضور او در تیم استقلال، این تیم می‌تواند جهش خوبی داشته باشد؛ زیرا فرشید اسماعیلی یک بازی بازیکن خلاق است و ما الان در تیم استقلال و در خط میانی، چنین شرایطی را نمی‌بینیم و اسماعیلی می‌تواند در این تیم بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. امیدوارم با نزدیک شدن به دربی او در شرایط بازی قرار بگیرد، اما نکته قابل توجه این است که به هر دلیلی فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند در جایگاه و پست اصلی خود بازی نمی‌کنند.

علی لطیفی در خصوص این که آیا استراحت کنونی استقلال در کنار فشردگی بازی‌های پرسپولیس برای این تیم مفید است یا خیر تصریح کرد: من معتقد هستم این استراحت می‌تواند به لحاظ تکنیکی شرایط مسابقه، استقلال را آزار بدهد. یک تیم مثل پرسپولیس و به طور کلی همه‌ی تیم‌هایی که در کوران مسابقات هستند از لحاظ تاکتیکی شرایط بهتری را دارند، حتی اگر از لحاظ جسمانی دچار مشکل شوند. پرسپولیسی‌ها به اعتقاد من به دلیل حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خوب استراحت کرده‌اند و شرایط خوبی دارند. از طرفی بازیکنانی هم داشتند که بازیکنان محوری بودند و با توجه به حضور بازیکنانی که در تیم ملی بودند، زمان مناسب برای ریکاوری و پشت سر گذاشتن این مسابقات را دارند. به صورت کلی سیاست گذاری پرسپولیس، چه در بعد مدیریتی و چه در واحد فنی، بسیار بهتر از استقلال بوده است.

او در خصوص سیاست‌های مدیریتی این تیم خاطر نشان کرد: تنها چیزی که ما در سطح مدیریتی نمی‌بینیم، سیاست است. من اصلا کاری به فرد ندارم، اما انتخاب مدیران ناکارآمد طی چند سال گذشته مهم‌ترین اصل ناکامی استقلال بوده است و به طور کلی مدیر‌های ضعیفی برای این تیم انتخاب شده اند که اگر این انتخاب‌ها در سطح کلان انجام شده باشد، در حق طرفداران و هواداران استقلال اجحاف شده است؛ اما اگر به عقبه هر ۲ تیم نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که پرسپولیس مدیران بهتری داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار